Perspektywy ico

JESTEŚMY W GRONIE NAJLEPSZYCH LICEÓW W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM

SREBRNA SZKOŁA 2018, 2019, 2020, 2022, 2024

W dniach 25 - 26 maja uczniowie klasy Ia wraz z koleżankami i kolegami z innych klas mieli okazję wybrać się na wycieczkę do trzech pięknych miejscowości: Wrocławia, Świdnicy oraz Jawora. Naszym pierwszym przystankiem był Wrocław, gdzie zwiedziliśmy kilka z najważniejszych atrakcji miasta: najstarszą część miasta z gotycką katedrą, bazylikę św. Elżbiety, kamienicę Jaś i Małgosia, pomnik Ku Czci Zwierząt Rzeźnych. Wszystkie te atrakcji wywarły bardzo dobre wrażenie, zaskakując pozytywnie. Po zwiedzaniu mieliśmy trochę czasu wolnego na Starym Rynku, gdzie mogliśmy się zrelaksować, zjeść coś pysznego i podziwiać tę część miasta. Na koniec dnia udaliśmy się do Hotelu Miodowego w Dzierżonowie, gdzie mieliśmy przyjemność zjeść pyszną obiadokolację i spędzić wspólnie czas, robiąc różne rzeczy. Każdy z każdym się integrował, nie było czasu na nudę. Niektórzy rozwijali swoje umiejętności taneczne w grze Just Dance, a inni odpoczywali po ciężkim dniu zwiedzania.  Miło spędziliśmy noc i wypoczęliśmy.
   Kolejnym punktem naszej wycieczki było miasto Świdnica, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć katedrę, która jest jednym z najważniejszych zabytków tego miasta. Katedra ta jest naprawdę godna podziwu - zaskoczyła nas swoją wielkością i detalami. Mogliśmy zobaczyć piękne freski, malowidła oraz wiele innych ciekawych elementów. Kolejną perełką Świdnicy, która wywarła na nas ogromne wrażenie, był Kościół Pokoju - wpisana na Listę światowego dziedzictwa Unesco największa drewniana barokowa świątynia w Europie. Ostatnim punktem naszej wycieczki było miasteczko Jawor, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć również Kościół Pokoju. Z zewnątrz świątynia wygląda bardzo skromnie, ale wewnątrz zaskakuje bogactwem barokowych zdobień. Po zwiedzaniu mieliśmy trochę czasu wolnego, który wykorzystaliśmy na zjedzenie pysznych lodów lub wypicie milkshakeów.
Nasza wycieczka była naprawdę udana i pełna niezapomnianych wrażeń. Powrót był miły i szczęśliwy - wróciliśmy około godziny 22:30.
Janek Bowtruczuk 1a

Wycieczka została dofinansowana w ramach przedsięwzięcia "Poznaj Polskę".