Perspektywy ico

JESTEŚMY W GRONIE NAJLEPSZYCH LICEÓW W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM

SREBRNA SZKOŁA 2018, 2019, 2020, 2022, 2024

dsc 2055W dniach 23-26.04.2018r. klasa IIa wybrała się na wycieczkę do stolicy Białorusi-Mińska wraz z wychowawczynią Śnieżyną Plis oraz panią Anną Chomczuk.
W poniedziałek rano wyruszyliśmy z Hajnówki. Wszyscy z niecierpliwością czekali na możliwość poznania państwa będącego naszym sąsiadem. Po dość długiej podróży dotarliśmy do celu.

Na miejscu spotkałyśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po najciekawszych miejscach  Mińska. Zmęczeni, lecz szczęśliwi udaliśmy się do turbazy.Następnego dnia rano odwiedziliśmy Muzeum Kultury Białoruskiej. Prowadzący przybliżył nam życie naszych przodków oraz przedstawił zmieniającą się na przestrzeni wieków kulturę białoruską, poczynając od starożytności aż do XX wieku. Po ciekawej opowieści udaliśmy się do Gimnazjum nr 23. Dyrekcja oraz grono pedagogiczne przedstawiło nam historię oraz osiągnięcia szkoły, a następnie Mińska. Najciekawszym momentem wizyty w gimnazjum było pokazanie nam chińskiej kaligrafii. Następnie pojechaliśmy do Dudutek - Muzeum Rzemiosła i starożytnych technologii. Spędziliśmy tam czas oglądając dawne obiekty oraz poznając obyczaje , sposoby pracy oraz spędzania wolnego czasu naszych przodków. Mieliśmy możliwość m. in. Wejść do środka młynu, spróbować swojskiego chleba i sera oraz zwiedzić tamtejsze zoo.

Środa rozpoczęła się od wizyty w Białoruskiej Bibliotece Narodowej. Budowla zachwyciła nas swoim nowoczesnym wyglądem, ilością znajdujących się w niej książek oraz wielkością. Największe wrażenie wywarł na nas taras widokowy, z którego widoczny był każdy zakątek Mińska. Po wizycie w bibliotece udaliśmy się na spacer po stolicy oraz odwiedziliśmy uczelnie, w której studiowały opiekunki naszej wycieczki. Następnie odwiedziliśmy Centrum Ekologii, gdzie poznaliśmy nazwy wielu nowych gatunków roślin i zwierząt. Dodatkową atrakcją były przedstawiane nam doświadczenia z użyciem ciekłego azotu.
W czasie czwartkowego powrotu do domu udaliśmy się do zamków w Mirze oraz Nieświeżu. Piękne, zabytkowe budowle zachwyciły nas nie tylko wielkością, ale również wyposażeniem. Przewodniczka opowiedziała historię zabytku, a my z uwagą jej wysłuchaliśmy. Zmęczeni zwiedzaniem udaliśmy się w drogę powrotną do Hajnówki.
Wycieczka bardzo nam się podobała i mamy nadzieję, że długo pozostanie w naszej pamięci.