Perspektywy ico

JESTEŚMY W GRONIE NAJLEPSZYCH LICEÓW W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM

SREBRNA SZKOŁA 2018, 2019, 2020, 2022, 2024

27.04 odbył się pierwszy dzień obozu " Żyj mądrze z przyrodą". Na początku, uczestnicy projektu wzięli udział w zajęciach edukacyjnych na leśnych szlakach Białowieskiego Parku Narodowego. Uczyliśmy się m.in. rozpoznawać gatunki roślin zielnych i drzew, a szczególną uwagę uczniów przyciągnęły pozostawione na ścieżkach tropy zwierząt. Widzieliśmy między innymi  tropy wilka, jelenia i  sarny.

Następnie zwiedziliśmy Muzeum Pszczelarstwa w Narewce. Zawiązała się tu ciekawa dyskusja na temat pszczół- królowych i tego, w jaki sposób zakładane są ule. Kto wie,  może niektórzy z nas  odkryli nową pasję i za parę lat będą mieli własne pasieki.

Po pysznym obiedzie w restauracji Dworu Bartnika wyruszyliśmy na kolejne zajęcia a  pracownicy Białowieskiego Parku Narodowego  zaprezentowali nam działalność Bazy Wolontariatu. Wielu z nas nie miało pojęcia o tak ciekawym miejscu ale z pewnością zostali zainspirowani do działań w ramach tej  inicjatywy BPN.

Podczas wyjazdu mieliśmy okazję zobaczyć nieleśne powierzchnie badawcze Puszczy, na których prowadzony jest naukowy monitoring roślin chronionych.

Na koniec wyjazdu mieliśmy okazję zregenerować siły przy ognisku na Zamoszu. Wywiązały się  ciekawe dyskusje na tematy przyrodnicze i w luźnej atmosferze mogliśmy dopytać o to co umknęło podczas zajęć terenowych.

Mimo zmęczenia, wróciliśmy do domów uśmiechnięci i wyciszeni po  całym dniu spędzonym na świeżym powietrzu w promieniach wiosennego słońca.

Byliśmy  pod wrażeniem piękna przyrody nieco mniej znanego nam obszaru Puszczy Białowieskiej. Podczas wyjazdu  nie spotkaliśmy turystów i to było dla nas trochę dziwne doświadczenie. Przyczyną tego był fakt, że zajęcia prowadzone przez pracowników BPN odbyły się w strefie zamkniętej. Mamy nadzieję, że ten stan wkrótce się skończy i znów bez ograniczeń,  będziemy mogli pojechać  do północnej części Puszczy Białowieskiej.

Serdecznie dziękujemy prowadzącym  za wspaniałe  zajęcia i  ogrom wiedzy przyrodniczej  przekazanej w ciekawy sposób.

Uczestnicy projektu „ Przyrodnicza skarbnica ponad granicami”