Perspektywy ico

JESTEŚMY W GRONIE NAJLEPSZYCH LICEÓW W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM

SREBRNA SZKOŁA 2018, 2019, 2020, 2022, 2024

W dniach 8.11-10.11. 2022r. Odbyła się wycieczka klas 3bc do Pragi- jednej z najwspanialszych europejskich stolic. Pierwszego dnia po południu zwiedziliśmy najciekawsze miejsca Wrocławia, spacerując m.in. wrocławską promenadą i Stary Miastem. Zobaczyliśmy takie obiekty jak: Ostrów Tumski z katedrą, Rynek z Ratuszem, pomnik Aleksandra Fredry, ulicę Jatki z pomnikiem zwierząt, wrocławskie krasnale, budynki Ossolineum i Leopoldinę. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy wjazdem na SKY TOWER - najwyższy punk widokowy w Polsce. Wjechaliśmy na wysokość ponad 200 metrów, podziwiając z góry stolicę województwa dolnośląskiego.

9.11. czyli drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od przejazdu z Polski do stolicy Czech - Pragi. Podczas kilkugodzinnego spaceru przy słonecznej pogodzie udało nam się zobaczyć najważniejsze dzielnice stolicy - STRACHOV czy HRADCZANY wraz z przeróżnymi i zabytkowymi pałacami i katedrami. Zwiedziliśmy ul. Nerudowa, kościół św. Mikołaja czy słynną ścianę Johnna Lenona - miejsce swobodnej twórczości i graffiti z okresu socjalizmu. Przechodząc przez MOST KAROLA weszliśmy do Starego Miasta, które zaskoczyło nas swoim rozmiarem i wyglądem:  liczbą sklepów, restauracji, przeróżnych zabytków i atrakcji. Spacer zakończyliśmy przed siedzibą rządu czeskiego, a dokładniej na Placu Świętego Wacława - największym placu Pragi.

Ostatniego dnia wycieczki - 10.11. - pojechaliśmy do Skalnego Miasta, które znajduje się na terytorium Czech. Ujrzeliśmy wodospady, szmaragdowe jezioro oraz ogromne skały, posiadające własne nazwy, a dzięki błyskotliwemu i humorystycznemu opowiadaniu pana przewodnika poznaliśmy również ciekawe historie dotyczące tych skalnych gigantów.

Do Hajnówki wróciliśmy szczęśliwi, bogatsi w cenne doświadczenia i z nadzieją na kolejne, ciekawe wycieczki.