Perspektywy ico

JESTEŚMY W GRONIE NAJLEPSZYCH LICEÓW W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM

SREBRNA SZKOŁA 2018, 2019, 2020, 2022, 2024

W dniach 21 - 24 maja 2024 r. uczniowie szkoły wzięli udział w pełnej wrażeń wycieczce do Szwecji, Danii oraz Niemiec.

Dzień 1: Międzyzdroje i nocny rejs do Ystad. Naszą przygodę rozpoczęliśmy 21 maja, we wtorek, wczesnym rankiem wyjeżdżając z Hajnówki. Pierwszym przystankiem były Międzyzdroje. Odwiedziliśmy m.in. Aleję Gwiazd, Park Zdrojowy im. Fryderyka Chopina oraz spacerowaliśmy po wietrznym molo. Wieczorem dotarliśmy do Świnoujścia, gdzie zameldowaliśmy się na pokład promu, było to nasze miejsce noclegu. Następnie zjedliśmy obiadokolację i wyruszyliśmy do Ystad.

Dzień 2: Malmö i Kopenhaga 22 maja, w środę, po śniadaniu na promie, przypłynęliśmy do Ystad. Stamtąd udaliśmy się do Malmö, gdzie zwiedziliśmy zabytkowy ratusz oraz nowoczesny budynek Turning Torso. Spacerowaliśmy nadmorskim deptakiem, podziwiając widoki na most Øresund. Następnie przejechaliśmy mostem do Kopenhagi. Zwiedziliśmy tam największe w północnej Europie Oceanarium - Błękitną Planetę, gdzie widzieliśmy aż 20 tys. zwierząt morskich. Wizyta w Kopenhadze nie mogła się odbyć bez zobaczenia Małej Syrenki. Widzieliśmy również Fontannę Bogini Gefion, Pałac Amalienborg oraz Zamek Christiansborg.Przed zamkiem obserwowaliśmy zmianę warty. Spacerowaliśmy po kolorowej dzielnicy Nyhavn oraz deptaku Stroget, akorzystając z czasu wolnego zakupiliśmy pamiątki w okolicznych sklepikach. Wieczorem powróciliśmy na prom, gdzie po obiadokolacji w udaliśmy się w nocny rejs powrotny do Świnoujścia.

Dzień 3: Rugia 23 maja, czwartek, dotarliśmy do Niemiec na wyspę Rugię. Na Półwyspie Jasmund odwiedziliśmy najmniejszy w Niemczech park narodowy z majestatycznymi białymi klifami kredowymi. Widzieliśmy najwyższy punkt widokowy – Konigstuhl, który , mimo mgły, oczarował nas cudownymi widokami. Kolejnym punktem był port i terminal promowy w Sassnitz, gdzie część grupy skosztowała kanapki ze śledziem lub lososiem nazwanej „bismarck” na cześć cesarza Bismarcka. Odwiedziliśmy kurort Sellin z urokliwym molo, gdzie spróbowaliśmy słynnych lodów z rokitnika. Natępnie zwiedziliśmy Stralsund, z pięknym Starym Miastem wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Na nocleg udaliśmy się do Szczecina.

Dzień 4: Szczecin 24 maja, piątek, rozpoczęliśmy od śniadania, po którym spotkaliśmy się z miejscowym przewodnikiem. Zwiedziliśmy zabytkową część Szczecina, zobaczyliśmy Wały Chrobrego, Zamek Książąt Pomorskich, bazylikę św. Jakuba oraz wiele innych historycznych miejsc. Spacerowaliśmy po parku Jasne Błonia i najpiękniejszej dzielnicy miasta - Pogodno. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną do Hajnówki, dzięki sprawnej organizacji i opiece Pani Agnieszki Lipińskiej, Pani Śnieżyny Plis, Pani Ewy Kiełbaszewskiej oraz Pani Haliny Iwaniuk dotarliśmy bezpiecznie i szczęśliwie po północy.